Actualitate
Autostrada Craiova – Filiași: contractul pentru Lotul 1, blocat de o contestație

Semnarea contractului pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii Craiova – Filiași este amânată, după ce firma brașoveană GottStrasse a depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Potrivit informațiilor publicate de Economedia, contestația vizează rezultatul licitației organizate de CNAIR, în urma căreia, pe 3 iulie 2025, a fost desemnată câștigătoare asocierea formată din compania turcă Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi A.S., împreună cu Strade Bauunternehmung SRL și Infravi SRL. Valoarea contractului se ridică la 1,426 miliarde lei, fără TVA.
GottStrasse, cunoscută pentru execuția Centurii municipiului Sfântu Gheorghe, solicită anularea rezultatului licitației, respingerea ofertei depuse de Ozaltin și reevaluarea propriei propuneri. În aceste condiții, semnarea contractului este suspendată până la soluționarea oficială a contestației.
Primul lot al autostrăzii Craiova – Filiași are o lungime de 10,3 kilometri și include o serie de lucrări complexe de infrastructură, printre care un nod rutier important – Craiova Nord, ce va asigura conexiunea cu DN65F –, un pasaj peste Drumul Expres 12 și două viaducte care vor traversa nodul Valea Ursoaia. Sunt prevăzute și două parcări de scurtă durată, fiecare dotată cu stații de încărcare rapidă pentru autoturisme electrice. Durata totală estimată pentru proiectare și execuție este de 34 de luni, din care 10 luni sunt alocate proiectării și 24 execuției.
Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027 și face parte din viitorul drum de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, care va avea o lungime totală de 110 kilometri. Segmentul dintre Craiova și Filiași va fi construit la profil de autostradă, iar cel dintre Filiași și Târgu Jiu la profil de drum expres. Traseul traversează județele Dolj și Gorj, afectând 19 unități administrativ-teritoriale. Viteza de proiectare este de 130 km/h, potrivit Acordului de Mediu, ceea ce îl diferențiază de drumurile expres standard, unde viteza maximă este limitată la 120 km/h.
Constructorul turc Ozaltin are deja experiență pe piața din România. A finalizat înainte de termen primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, contract preluat după rezilierea cu Tirrena Scavi, și lucrează în prezent la viaductele de pe Autostrada Transilvania, în zona Nădășelu – Zimbor, după ce acestea au fost scoase din contractul cu UMB.
Contestația depusă de GottStrasse riscă să întârzie începerea lucrărilor pe un tronson vital al infrastructurii rutiere din sudul țării, într-un context în care autoritățile pun accent pe accelerarea investițiilor prin fonduri europene.
Vizualizări: 459