Actualitate

Revoltă printre prosumatori. Nu au primit bani de opt luni!

Este haos generalizat pe piața de energie, parțial cauzat de faptul că autoritățile schimbă foarte des și cam fără cap reglementările, parțial din cauza poziției dominante pe care o au marii producători și distribuitori de energie.

O mare problemă o au prosumatorii, adică acei români care au ales să investească în echipamente de energie verde, pentru a fi nu doar consumatori, ci și producători de energie. Surplusul de energie îl dau în rețea, dar sunt luni bune de când nu și-au primit banii. Iar unii au mii de kW livrați, pentru care așteaptă banii.

Un prosumator din Gorj a făcut solicitare la ANRE, pentru a afla prețul la energia livrată în rețea de prosumatori. Asta pentru că Enel Energie Muntenia SA, în calitate de cumpărător, nu i-a mai emis facturi pentru energia livrată în rețea de la 1 mai. Cei de la Enel au primit lunar de la distribuitorul de energie cantitățile livrate de acest prosumator, dar nu a emis facturi. 

Prosumatorul gorjean s-a adresat ANRE, pentru că Enel a dat vina pe această Autoritate Națională de Reglementare în Energie, pentru problemele apărute. “Dorim să vă comunicăm faptul că, pentru clienții prosumatori, nu au fost menționate prețurile de către ANRE referitor la prețul energiei livrate pentru prosumatori după 30.04.2022. Efecturăm modificări importante în sistemul nostru informatic. În perioada 1 aprilie 2022 - 31 martie 2023, clienții Enel Energie beneficiază, conform criteriilor de eligibilitate, de plafonarea prețurilor la energie, ajutoare și de compensații. Aceste scheme de sprijin sunt măsuri de a limita efectele creșterii prețurilor la energie la nivel mondial, cu impact mare și local, în România, astfel încât clienții noștri să beneficieze de aceeași energie, în condiții optime. Societatea noastră regretă disconfortul creat...”, și nu mai redăm continuarea răspunsului dat de Enel prosumatorului gorjean, pentru că este unul tip, pe care îl trimite la toți, cu mult bla, bla, dar nimic concret.

Rămâne de văzut care va fi răspunsul celor de la ANRE la o problemă care afectează toți prosumatorii din țară. 

De altfel, aceștia au început să se și organizeze, fie în grupuri pe facebook, cum ar fi Prosumator România, în care își împărtășesc problemele, care nu sunt puține deloc, fie în asociații, cum ar fi Asociația Micilor Producători de Energie din România (AMPEER).

Mulți prosumatori se simt păcăliți, pentru că văd cât de puțin primesc pe kilowatt-ul livrat în sistem, comparativ cu cel pe care îl cumpără la același loc de consum sau la altul, dar și pentru că nu primesc banii la timp și nici explicații credibile.

Vizualizări: 1,776

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Actualitate:

Citește și: