Anchetă

Gorjeanul care a provocat patru decese, trimis în judecată

Șoferul acuzat de producerea accidentului din decembrie anul trecut, în care a murit o familie de spanioli, a fost trimis în judecată. Cercetările au arătat că acesta se afla într-o stare avansată de oboseală, care l-a făcut să ațipească de mai multe ori la volan. A făcut chiar și un alt accident înaintea celui mortal, cel în care a provocat moartea a patru persoane.

La volanul unui BMW seria 5, bărbatul de 63 de ani, din Gorj, conducea cu o viteză de 128 km/h într-o zonă cu limită de 50, iar Dacia condusă din sens opus (cea în care se afla familia de spanioli) rula cu 40 de km/h. 

Potrivit rechizitoriului întocmit de procurori, Ion Sporici, șoferul gorjean vinovat de accidentul produs anul trecut, venea din Germania și a condus continuu, fără timp de odihnă, cel puțin o zi și jumătate înainte de a provoca accidentul mortal. 

„Dacă mă lua somnul, simțeam și mă controlam. Dădeam cu capul de tetieră sau deschideam geamul sau dădeam muzica la maxim și fredonam. De asemenea, aveam o mantră pe care o fredonam și care consideram că mă ajută, mă protejează și mă duce în siguranță până la destinație”, scrie în declarația de inculpat din 7 decembrie 2022.

José și María del Carmen au ajuns în Sibiu pentru a o vizita pe fiica lor Alicia, în vârstă de 21 de ani, care se afla la un curs Erasmus. Alături de ei a călătorit și Cristina, fiica de 15 ani a cuplului, care a murit apoi la spital, iar rudele au decis să îi doneze organele.

Dacia Logan, închiriată de familia de spanioli, era condusă de Alicia, care însă nu a putut evita impactul frontal și ciocnirea, apoi, de zidul de beton de la marginea șoselei. Un alt autoturism care circula în spatele lor a intrat în mașina în care se afla familia spaniolă.

În rechizitoriul procurorilor apar și transcrierile mai multor înregistrări audio, schimbate prin intermediul WhatsApp între șofer și iubita lui, pe parcursul drumului din Germania și până la momentul accidentului mortal de pe Hula Bradului.

„Vai ce sperietoare am tras acuma, ce sperietură am tras,, ... eu o pusesem pe pilot automat și eram pe prima bandă, că nici unu nu mergea cu 130 cu cât am mers eu, și aaa, liniștit, gata zic, numai așa merg,...... frateee, în ultimă instantă nu l-am bușit pe ăla din fața mea pentru că se îngusta strada la mine, și... deci sunt lucrări în față sau ceva, știi, și ăștia erau, cum să zic, aproape unul de altul, nu aveam unde să mă bag, cu chiu cu vai am găsit locul ăsta, dar am frânat la mustață să nu intru în curu lu ăla din fala mea. Ce sperietură am tras, băga-mi-aș......... e a doua oară când pătesc chestia asta, ... odată tot așa, băgam în ea vreo 200 și ceva, și eu... dacă n-am circulat mult, știi, nu mi-am dat seama că se îngustează drumul, și n-am.... băi tot așa, la milimetru n-am intrat în curul unui tir.

… acuma mă opresc să vedem ce daune am făcut la mașină că..... după cum ți-am zis, oboseala își spune cuvântul, am ațipit de multe ori, și Dumnezeu m-a 'ţinut în braţe de fiecare dată, dar până la urmă tot am lovit parapetul, și vreau să văd dacă..., ce am făcut la masină. 

Am scăpat foarte ieftin iubire, doar două mici dâre așa, ca și cum două zgârieturi mici, doamneeee... doamneeeee.... dar nu spun ce sperietură am tras, îți dai seama că...., să te vezi că.... pac, te deviază parapetul, știi, și auzi zgomotul cum ...așa... ăăă.... sperietură, mie până acum nu mi s-a mai întâmplat să am senzația asta, că gata am adormit și m-am dus...... în parapet.... știi. Dar am scăpat ușor, gata, de aici în colo o să urlu în mașină, dau drumul la geam din când în când, sper..., sper să ajung, da, oboseala e foarte, foarte mare”, se arată în mesajele gorjeanului inconștient.

În rechizitoriu sunt mai multe declarații ale unor martori care s-au intersectat pe șosea cu mașina condusă de șoferul vinovat. Astfel, pe A1, șoferul unei mașini, care circula pe banda 1 cu aproximativ 120 de km/h, a fost depășit de inculpat, care a schimbat apoi brusc banda de circulație în fața lui și a frânat brusc, fără să aibă vreun obstacol în față.  Mărturia acestuia este coroborată cu cea a unui șofer de TIR care susține că aceeași mașină a frânat brusc, determinând întreaga coloană de vehicule să frâneze violent.

Șoferul vinovat a cerut în instanță schimbarea încadrării juridice din infracțiunea de omor calificat, în cea de ucidere din culpă. Instanța a respins cererea, în ședința din 26 iulie 2023. „În cauză au fost efectuate iniţial cercetări de Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu sub aspectul infracţiunii de ucidere din culpă, dosarul fiind preluat în data de 7 decembrie 2022 de Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu. Apreciind în baza elementelor obiective ale cauzei că fapta săvârşită constituie infracţiunea de omor, procurorul criminalist a dispus schimbarea încadrării juridice din infracţiunea de ucidere din culpă în infracţiunea de omor calificat comis asupra a două sau mai multe persoane”, anunțau la finele anului trecut procurorii.

Avocatul inculpatului a argumentat că rezultatul accidentului rutier din data de 4 decembrie 2022 este regretabil, însă consideră că fapta pentru care acesta este trimis în judecată ar trebuie să fie ucidere din culpă și nu omor calificat, pentru a lipsit intenția de a face accident, prin „simplul fapt că nu cunoștea drumul și a intrat pe contrasens, ceea ce a dus la decesul persoanelor din celălat autoturism”.

Instanța a respins cererea formulată de către Sporici de schimbare a încadrării juridice din infracțiunea de omor calificat, în infracțiunea de ucidere din culpă. Următorul termen în proces a fost fixat pentru ziua de 7 septembrie 2023.

Vizualizări: 2,490

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Anchetă:

Citește și: