Ultima oră
Primărița din Bumbești-Pițic, mesaj ferm despre criza salubrității: „Suntem prinși într-o menghină fără ieșire”

Situație tensionată la Bumbești-Pițic, județul Gorj, unde schimbarea operatorului de salubritate a generat numeroase nemulțumiri în rândul locuitorilor. Primărița comunei, Irina Cojocaru, a transmis un mesaj amplu către consăteni, explicând motivele disfuncționalităților apărute după preluarea activității de către noua societate, IRIDEX, începând cu 1 noiembrie 2025.
Edilul a arătat că, deși noul operator a venit cu un regulament clar și tomberoane noi, problemele legate de plata serviciului au rămas aceleași ca în trecut. IRIDEX nu acceptă să trimită un casier în teren, preferând facturarea direct către primărie. „E mult mai simplu să se taie factura pe primărie, să își ia oamenii banii liniștiți, iar noi să ne dăm de ceasul morții ca să recuperăm acești bani de la dumneavoastră”, a explicat primărița.
Cojocaru a atras atenția că localitatea nu are posibilitatea de a alege operatorul, întrucât face parte din ADIS Gorj, asociație care impune firmelor de salubritate contractate prin licitație serviciile prestate în toate localitățile membre. „Suntem prinși ca într-o menghină fără ieșire… trebuie să acceptăm serviciul delegat, fără drept de apel”, a subliniat edilul.
Situația a devenit și mai tensionată din cauza modului extrem de strict în care noul operator colectează deșeurile selectiv. Conform primăriței, pe 18 noiembrie 2025, deși era ziua stabilită pentru ridicarea plasticelor, firma ar fi refuzat o întreagă zonă pe motiv că în recipientele de colectare s-ar fi găsit obiecte care nu respectau normele. „Dacă au văzut cel mai mic obiect neconform, nu au mai ridicat nimic”, a declarat aceasta, menționând că a primit numeroase reclamații de la localnici.
Pentru detensionarea situației, primărița a discutat cu Anca Bordușanu, vicepreședintele Consiliului Județean Gorj, care a promis sprijin în rezolvarea conflictului. Ca măsură imediată, joi, 20 noiembrie 2025, mașina de colectare va fi însoțită de un reprezentant IRIDEX, care va discuta direct cu oamenii și va explica regulile de colectare.
„Îmi cer scuze pentru toate neajunsurile create și vă mulțumesc pentru înțelegere”, a transmis în final Irina Cojocaru, subliniind că își dorește o rezolvare cât mai rapidă a problemelor apărute odată cu schimbarea operatorului.
Vizualizări: 202
