Ultima oră

Primăria plătește, sătenii scapă de facturi

Un raport recent al Curții de Conturi Gorj a scos la iveală o situație anormală la Primăria Runcu, unde administrația locală a plătit din bugetul public serviciile de salubrizare care ar fi trebuit achitate lunar de cetățeni. Concluziile auditului indică faptul că nu este vorba despre câteva cazuri izolate, ci despre o practică generalizată, care a generat pierderi semnificative pentru bugetul local.

Potrivit raportului, autoritățile locale nu au înregistrat integral în contabilitate taxele datorate de populație pentru serviciile de salubritate, ceea ce a dus la subevaluarea activelor curente. Practic, primăria a plătit operatorii de salubritate, dar nu a reușit să recupereze întreaga sumă de la cetățenii beneficiari.

Conform contului de execuție bugetară pentru anul 2024, plățile efectuate de primărie pentru salubrizarea gospodăriilor persoanelor fizice s-au ridicat la 665.857 lei, în timp ce sumele înregistrate ca de încasat sunt de doar 292.429 lei. Lipsesc din evidență și creanțele pentru anii anteriori, ceea ce indică un deficit de 373.428 lei – bani publici folosiți fără acoperire legală, pentru care Curtea de Conturi solicită recuperarea de la populație.

Autoritățile locale sunt obligate să recupereze aceste sume până la sfârșitul anului, în caz contrar riscând sancțiuni și măsuri suplimentare. Situația ridică semne de întrebare asupra modului în care este gestionată colectarea taxelor și asupra responsabilității față de banul public într-o comunitate în care contribuabilii sunt, practic, exonerați de plata unui serviciu esențial.

Vizualizări: 232

Alte articole din Ultima oră:

Citește și: