Ultima oră

Vor un sens giratoriu în Scoarța 

A fost realizată o petiție pentru realizarea unui giratoriu la intersecția DN 67 cu DN 67B, în comuna Scoarța, Județul Gorj.

Această petiție a fost adresată directorului regional al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, Călin Cosmin Petruț.

“Vă rugăm să luați în considerare amenajarea unui sens giratoriu la intersecția DN 67 cu DN67B în comuna Scoarța, Județul Gorj. Din următoarele motive:

 

Organizarea actuală a intersecției pe toate sensurile de mers creează posibilitatea de traversare a sensului opus de mers în condiții reduse de siguranță:

 

a. Sensul Târgu Jiu-Râmnicu Vâlcea (drum cu prioritate) este traversat de cei care vin dinspre Râmnicu Vâlcea spre Târgu Cărbunești în condițiile unei curbe accentuate și ale unui trafic în așteptare Târgu Cărbunești-Târgu Jiu la semnul stop. În același timp sunt participanți la trafic care, din cauza unei semnalizări necorespunzătoare, vin dinspre Târgu Jiu spre Râmnicu Vâlcea și se încadrează greșit în direcția Târgu Cârbunești, după care se văd nevoiți să ocolească insula din mijlocul intersecției pentru a-și relua drumul spre Râmnicu Vâlcea.

b. Sensul Târgu Cărbunești-Târgu Jiu creează posibilitatea încadrării duble la intrarea în drumul cu prioritate din cauza benzii care se lărgește fără marcaje, sau a ocolirii insulei din intersecție pe partea dreaptă, astfel încât la intrarea în drumul cu prioritate obstrucționează vizibilitatea primului autovehicul din intersecție care așteapă la semnul stop.

 

c. Sensul Râmnicu Vâlcea – Târgu Cărbunești: cei care nu se încadrează pe bretea cum ar trebui în scopul de a face stânga, ocolesc în schimb insula din intersecție și fac stânga după aceasta, obstrucționând vizibilitatea celor care circulă pe drumul cu prioritate. Cei care intră pe bretea se asigură greu la dreapta datorită autovehiculelor din coloana de așteptare de la semnul stop.

 

d. Marcajele la ieșirea din stația ROMPETROL fac posibilă numai deplasarea în direcțiile Târgu Cărbunești și Râmnicu Vâlcea. Având în vedere că în fața benzinăriei între cele două benzi este linie continua, deplasarea în direcția Târgu Jiu este posibilă doar prin ocolirea insulei. Mulți șoferi întorc însă pe linia continuă.

 

Practic un sens giratoriu ar asigura circulația legală în orice direcție.

 

2. Organizarea actuală a intersecției nu oferă posibilitatea unei întoarceri simple și rapide din direcția Primărie-Biserică înapoi spre Primărie. Situația actuală impune traversarea drumului fără prioritate, sau întoarcerea la 100 de metri după intersecție, la capătul parcării din fața Bisericii (DN67B) unde se termină linia continuă

 

3. Circulația în siguranță a pietonilor nu este asigurată. Intersecția se află în zonă de case pe toate sensurile de mers. Singura trecere de pietoni se află la aproximativ 250 de metri față de întersecție, în dreptul Primăriei. Nu există trecere de pietoni spre Biserică, care este un punct de interes pentru locuitori, sau care să faciliteze legătura dintre cele două părți ale drumurilor pe oricare sens de mers.

 

Circulația rutieră este formată și din trafic cu mașini de mare tonaj care pun în pericol circulația pietonală de pe marginea drumului national din lipsă de trotuare amenajate.

 

 

 

4. Este necesară impunerea reducerii vitezei legale de circulație pentru siguranța accesului cu autovehicule a riveranilor în DN 67, pe tot parcursul din intersecție până la curba următoare pe direcția spre Târgu Jiu aproximativ 600 de metri și în DN67B.

 

Traficul în intersecție depășește viteza regulamentară din interiorul localității, în special pe direcția Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea și Târgu Jiu – Târgu Cărbunești. Indicatorul pentru reducerea vitezei la 50 km/h și semnul de avertizare pentru segment de drum unde este probabil să se formeze coloană de mașini sunt instituite abia după curba fără vizibilitate pe sensul Râmnicu Vâlcea-Târgu Jiu.

 

5. Rezolvarea tuturor acestor necesități face parte din atribuțiile de administrare, gestionare şi întreţinere a DN67 și DN67B de către Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova”, potrivit petiției semnate deja de zeci de persoane.

Vizualizări: 231

Alte articole din Ultima oră:

Citește și: