Ultima oră

Medic din Gorj, sancționat cu desfacerea contractului de muncă

Spitalul din Târgu Jiu anunță că a fost finalizată cercetarea disciplinară în cazul pacientului decedat în Ambulanță în data de 04.11.2025, comisia de cercetare disciplinară înaintând raportul managerului unității. Medicului Liliana Puiu Crăciun i-a fost desfăcut contractul de muncă.


Concluziile Raportului au fost: 

 

1. Nu au fost respectate prevederile Ordinului 1706/2007 privind conducerea și organizarea UPU/CPU,Cap 5. Documentarea asistenţei medicale de urgenţă în UPU şi CPU, art 51: alin. (4) Fişa este completată de asistenţi şi medici şi parafată de medicii care participă la acordarea asistenţei medicale pacientului, inclusiv de medicii care acordă consultaţiile de specialitate, şi este contrasemnată şi parafată de medicul responsabil de tură înaintea plecării definitive a pacientului din UPU sau CPU; al. (5) Consemnarea în timp real a orelor prevăzute în fişă este obligatorie -Fișa UPU a fost întocmită incomplet, de către d-na dr. C. P. L. V.;

2. Nu au fost respectate prevederile Procedurii PO-MED-12 Procedurii interne operaționale privind Internarea-traseul pacientului internat-externarea, punctul 5.2.3 Traseul pacientului internat prin urgență – medicul din UPU, dr. C. P. L. V. nu a contactat telefonic Neurologia în vederea consultului și nici secțiile ATI I și ATI II în vederea internării. Au fost deficiențe de comunicare între medicii de gardă;

3. Nu au fost respectate de către d-na dr. C. P. L. V., prevederile Ordinului 1706/2007 privind conducerea și organizarea UPU/CPU, art. 72 (1) „Pacienţii aflaţi în stare critică, necesitând monitorizare şi ventilaţie, vor fi preluaţi de secţiile de ATI în urma stabilizării şi investigării lor” și art 73, alin. (1) „În UPU în care există dotarea şi resursele umane şi materiale necesare, pacienţii aflaţi în stare critică, ventilaţi pot fi reţinuţi temporar, pentru cel mult 6 ore, în următoarele condiţii: a) lipsa temporară de locuri sau de resurse materiale, respectiv aparatură de ventilaţie şi monitorizare, în secţiile de terapie intensivă; b) pacientul necesită ventilaţie de scurtă durată, după care poate fi extubat şi internat într-o secţie a spitalului, alta decât aceea de terapie intensivă; c) pacientul necesită ventilaţie neinvazivă pentru scurtă durată, după care se internează într-o secţie a spitalului care nu deţine mijloacele pentru ventilaţia neinvazivă” și alin. (2) „Pacienţii aflaţi în stare critică ventilaţi la care se anticipează necesitatea ventilaţiei mai mult de 6 ore vor fi internaţi în secţiile de terapie intensivă imediat sau la eliberarea primului loc în secţia de terapie intensivă” – medicul din UPU nu a respectat aceste prevederi;

4.  D-na dr. C. P. L. V. nu a respectat prevederile art. 130 alin. (1) lit. k) din Reglamentul intern, potrivit cărora are obligația „să realizeze  responsabil și la nivel maxim de competență îndatoririle de serviciu, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare al Spitalului, fișei postului , procedurilor operaționale, precum și standardelor, procedurilor de lucru și altor prevederi legale ori interne, obligatorii pentru asigurarea calității serviciilor și aplicabile funcției pe care o ocupă în unitate;

5. Nu au fost respectate de către d-na dr. O. C., medic de gardă medicină internă, prevederile Ordinului 1706/2007 privind conducerea și organizarea UPU/CPU, cap VI, art. 59 alin. (1) „Medicii de gardă din spital sunt obligaţi să răspundă prompt chemării la UPU sau CPU, indiferent de ora solicitării, ori de câte ori medicul de gardă din UPU sau CPU consideră acest lucru necesar” – medicul de gardă medicină internă nu a efectuat reconsultul solicitat de medicul UPU;

 


Ținând cont de concluziile cuprinse în raportul de cercetare disciplinară, managerul unității a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:

• Desfacerea disciplinară a Contractului individual de muncă, potrivit prevederilor art 248, alin (1), lit. e din Legea 53/2003- Codul Muncii cu modificările și completările ulterioare, pentru medicul din UPU SMURD 

• Reducerea salariului de bază cu 10% pe o perioadă de 3 luni, potrivit prevederilor art 248, alin (1), lit. d din Legea 53/2003-Codul Muncii cu modificările și completările ulterioare, pentru medicul din Secția Medicină Internă II (medic de gardă la producerea evenimentului)


Dispoziția de sancționare disciplinară a fost transmisă dnei dr C. P. L. V. astăzi, 28.11.2025, în jurul orei 08:20. 


Menționăm că d-na dr. C.P.L.V  nu este la prima abatere, fiind sancționată disciplinar cu „reducerea salariului de bază pe o durată de 3 luni cu 10%”, prin Dispoziția nr. 338/07.05.2025.

Vizualizări: 235

Alte articole din Ultima oră:

Citește și: