Anchetă

INCOMPETENȚA UCIDE! Managerul de la Ambulanță știa de 3 luni de ventilatorul defect din salvarea în care a murit inspectorul DSP! Amănuntele care-l pot trimite pe Mitroi în fața procurorilor!

Conducerea Serviciului Județean de Ambulanță (SJA) Gorj caută scuze lipsite de suport real, după ce, în spațiul public, au apărut informații că aparatul de oxigen din autospeciala în care a murit Adrian Dobrin, inspector șef la Inspecția Sanitară de Stat din cadrul DSP Gorj, era defect. 

Dobrin avea 48 de ani și a fost preluat de la spitalul din Târgu-Jiu, unde fusese adus pentru investigații suplimentare de la spitalul Tg-Cărbunești, în care era internat de câteva zile, fiind infectat cu SARS-CoV-2 și pneumonie acută severă bilaterală, și urma să fie transferat la o unitate medicală din București.

Constantin Mitroi, managerul SJA Gorj, a declarat presei că, la intrare în Râmnicu-Vîlcea, un ventilator de pe ambulanță nu a mai funcționat din cauza unei siguranțe care s-a ars, echipajul a mers în prima unitate de primiri urgențe, însă pacientul a intrat în stop cardio-respirator și a decedat. 

În realitate, acel ventilator este defect de mai bine de trei luni, acest aspect fiind menționat, în repetate rânduri, în jurnalul de bord al autospecialei, iar la finele lunii decembrie a fost trimis la reparat. Mai mult, managerul SJA a fost informat, printr-un referat, în urmă cu nici două săptămâni, de către un medic de pe acea salvare, despre faptul că ventilatorul nu funcționează, însă a luat nicio măsură.

Culmea e că, la ieșirea din tură, după ce Adrian Dobrin a murit, șoferul de pe autospecială a consemnat în jurnalul de bord că funcționalitatea echipamentelor medicale din ambulanță este ”bună”. 

Adrian Dobrin, șeful Inspecției Sanitare de Stat din cadrul DSP Gorj, a murit, sâmbătă seara, la Unitatea de Primire Urgențe a spitalului din Râmnicu-Vîlcea, după ce echipajul ambulanței care-l transporta la o unitate medicală din Capitală a constatat că ventilatorul autospecialei nu mai funcționează.

Dobrin fusese internat, la începutul săptămânii trecute, în Spitalul Tg-Cărbunești, fiind dependent de oxigen, iar starea sa de sănătate s-a agravat, în cursul zilei de sâmbătă, și s-a decis transferul său la Tg-Jiu pentru investigații suplimentare, iar mai apoi la un spital din București.  

“A fost preluat pe ventilator pentru a fi transportat la București. La intrare în Râmnicu-Vîlcea, din cauza unei siguranțe care s-a ars, ventilatorul de pe ambulanță nu a mai funcționat și atunci echipajul de pe ambulanță a trecut pe ventilare mecanică, pe balon. S-a luat hotărârea de a intra imediat în unitatea de primiri urgențe a spitalului din Vîlcea pentru stabilizare. Au ajuns cu pacientul în UPU la 17.30, s-a reușit cât de cât o stabilizare a pacientului, dar ulterior starea acestuia a început să se agraveze. La ora 20.00 a intrat în stop cardio respirator, manevrele de resuscitare fiind inutile”, a declarat presei, duminică, managerul SJA Gorj.
Mitroi s-a lansat în a da verdicte și a afirmat că nu crede că decesul a fost cauzat de defecțiunea la aparatul de oxigen, atâta timp cât pacientul a fost ventilat mecanic, în cele câteva minute până s-a ajuns la UPU Rm-Vîlcea și a cerut explicații echipajului.

Explicații ar putea da chiar managerul Mitroi procurorilor…

… pentru că, în realitate, știa despre faptul că acel ventilator este defect încă din urmă cu trei luni.
Mai exact, în data de 4 decembrie 2020, echipajul acelei ambulanțe a scris în jurnalul de bord ”ventilator defect”.

Conducerea SJA nu a luat nicio măsură, iar ulterior, echipajul de pe ambulanță a constatat că ventilatorul nu funcționa la parametri optimi, în timp ce transporta un pacient de la București la spitalul din Tg-Cărbunești. Echipajul medical a luat decizia de a intra în stația de salvare de la Rm.Vîlcea și a împrumutat o autospecială pentru a ajunge cu pacientul în viață la Cărbunești. 

Abia pe 21 decembrie s-a luat decizia ca ventilatorul să fie trimis la  reparat. Decizia s-a dovedit total greșită pentru că firma care se ocupă de mentenanța salvărilor trebuia să-și trimită specialiștii la sediul SJA de la Tg-Jiu pentru a evalua instalațiile din salonul ambulanței, în întregime.

În tot acest timp, ambulanța a fost trimisă ”să salveze” bolnavi, având ventilatorul defect, aspect menționat în documente de către echipajele medicale.

După două zile, pe 23 decembrie un alt ventilator, pus la dispoziție de firmă, pe perioada cât cel de pe autospecială se afla în service, a fost montat pe acea salvare, numai că, racordul la tubul de oxigen fusese trimis o dată cu aparatul defect, așa că cel montat era de decor, nefiind funcțional. Totuși, în jurnalul de bord mențiunea era că acesta funcționa.
Pe 26 ianuarie 2021, adică la mai bine de o lună de la momentul trimiterii aparatului în service, în documentele echipajului medical al autospecialei este menționată ”lipsă tubulatură ventilator”, deci ambulanța de tip C2, era trimisă în curse, fără ca instalația de oxigen să funcționeze. 

În urmă cu două săptămâni, pe 24 februarie, medicul Claudia Popescu a făcut un referat către conducerea SJA Gorj în care preciza că ventilatorul nu funcționează.

Nici după ce medicul a adus la cunoștință acest lucru conducerii SJA, managerul Mitroi nu a luat nicio măsură, astfel că, sâmbătă după amiaza, aceeași autospecială a fost programată să-l transporte pe Adrian Dobrin la București.

Culmea este că, deși Adrian Dobrin decedase, la întoarcerea ambulanței în stația de la Tg-Jiu, în jurul orei 0,00, în jurnalul de bord al acesteia scrie că funcționalitatea echipamentelor medicale din ambulanță este ”bună”.


Toate acestea sunt aspecte care frizează, în mod evident, penalul, însă, din nou, a fost nevoie ca un om să moară, pentru a se pune în mișcare instituțiile statului.

Mitroi, #rezist!

Managerul Constantin Mitroi este menținut, inexplicabil, în funcție, cu toate că sunt cel puțin trei rapoarte devastatoare evidențiază neregulile de la SJA Gorj, aceste fiind întocmite de compartimentul de audit din cadrul Ministerului Sănătății. Curtea de Conturi și Corpul de Control al Instituției Prefectului Județul Gorj.

Noul prefect, Corneliu Răducan Morega a anunțat că va trimite și el, luni, corpul de control, pentru a face verificări la SJA.

Trimișii prefectului ar putea descoperi și faptul că, spre exemplu, săptămâna trecută, pe 2 martie, nu exista oxigen în stația de la Tg-Jiu a SJA. Investigațiile ar putea fi aprofundate de către organele judiciare, mai ales că există informații despre un artificiu penal prin care se sustrag bani și din acest segment vital. Mai exact, au fost nenumărate constatări ale personalului de pe ambulanțe că tuburile de oxigen sunt pe jumătate goale, deși în documente acestea figurează ca fiind recent umplute, că oricum nu le controleaza nimeni.
La fel de grav este și faptul că pe autospecialele de tip C2 sunt puși șoferi, angajați pe perioadă determinate de 6 luni, fără niciun fel de cursuri de formare profesională. 
Potrivit legislației în domeniu, pe ambulanțele tip C2, cu medic, este obligatoriu ca din echipaj, alături de asistentul medical, să facă parte un ambulanțier, care printre alte atribuțiuni, cum sunt de verificare a tuburilor de oxigen și funcționalității aparaturii medicale, ar trebui să știe să acorde primul ajutor.

Direcția de Sănătate Publică Gorj a demarat deja un control, încă din cursul zilei de duminică, la Serviciul Județean de Ambulanță Gorj fiind verificate deja toate aceste aspecte.   

Vizualizări: 6,733

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Anchetă:

Citește și: