Ultima oră

Drumul Expres al ipocriziei politicii românești 

În România, ipocrizia politică nu mai este un viciu, ci o armă de luptă electorală. Cazul Drumului Expres Filiași–Târgu Jiu demonstrează cum, în loc să colaboreze pentru un obiectiv major de infrastructură, politicienii preferă să se atace între ei, sacrificând dezvoltarea unui județ întreg. Iar de această dată, scena este dominată de USR și de liderul său local, Corneliu Răducan-Morega, care reușește performanța de a vorbi despre ipocrizie... practicând-o.

 

Recent, președintele USR Târgu Jiu a lansat un nou atac împotriva Partidului Social Democrat, acuzându-i pe pesediști de „ipocrizie” pentru că ar fi trimis o scrisoare Guvernului prin care cereau urgentarea finanțării pentru Drumul Expres Târgu Jiu–Craiova. „Drumul expres, pe vremea când USR a fost la guvernare, acum patru ani de zile, a fost finanțat de către Cătălin Drulă, actualul candidat la funcția de primar al municipiului București, care atunci era ministrul transporturilor. A fost finanțată proiectarea, iar eu când am plecat de la prefectură i-am lăsat cu contractul semnat pentru proiectare, studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, i-am lăsat cu traseul ales stabilit (...). Au venit ei după patru ani de zile și ne-au mințit cu nerușinare că, vezi Doamne, au reușit să facă studiul de fezabilitate și că scot la licitație execuția. Ne-ați mințit, tupeu ieșit din comun”, a declarat Răducan-Morega la Radio Infinit.

 

Declarația sa ar fi avut greutate dacă nu s-ar fi născut dintr-o ipocrizie politică evidentă. Pentru că, în realitate, cele două partide se află împreună la guvernare și, în loc să existe o colaborare între formațiuni pentru finalizarea acestui proiect strategic, USR preferă să transforme orice subiect într-un conflict de imagine. Ceea ce ar trebui să unească — infrastructura — devine o armă electorală. În altă ordine de idei, finanțarea din perioada lui Drulă, a constat în finanțarea unui "juma de studiu", adică...un fel de nimic!

 

Și mai grav este faptul că, în timp ce USR ține lecții de moralitate și acuză „hoția” altora, în interiorul partidului există destule umbre. Tocmai cazul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor și actual lider al USR, ridică semne de întrebare majore legate de corectitudinea pe care o afișează și o promovează colegii săi de partid. 

 

Potrivit propriilor declarații de avere, averea lui Cătălin Drulă a cunoscut o creștere spectaculoasă chiar în perioada celor opt luni în care a ocupat funcția de ministru al Transporturilor. Așadar, la preluarea mandatului, în decembrie 2020, Drulă declara sume totale de aproximativ 150.000 de euro în conturi și investiții în valoare de doar 21.770 de dolari. După doar opt luni, la plecarea din minister, situația financiară era complet diferită: conturile sale ajunseseră la peste 710.000 de euro, iar investițiile personale depășeau 2,5 milioane de dolari!!!

 

Mai exact, contul în lei de la BCR a crescut de la 177.163 de lei la 363.267 de lei, iar cel în dolari, deschis tot la BCR, a explodat de la 16.042 USD la 604.805 USD. Practic, doar din conturile declarate, fostul ministru și-a majorat economiile cu aproape 600.000 de dolari într-un interval de timp în care salariul unui ministru nu ar fi putut justifica asemenea salturi. Despre cele 2,5 milioane de dolari considerați investiții personale, e o altă poveste, explicația fiind legată de "inspirația" sa de a câștiga la bursă. Norocul lui...ghinionul altora!

 

Folosind un minim de raționament, aceste cifre ar trebui să dea de gândit oricărui cetățean care a auzit USR vorbind despre „corectitudine” și „reformă”. Pentru că, în spatele discursului moralist se ascund cifrele reci ale unei îmbogățiri rapide, greu de explicat doar prin „investiții inspirate”.

 

În acest context, ipocrizia politică a USR capătă o dimensiune grotescă. În loc să se concentreze pe susținerea proiectelor care contează, cum este Drumul Expres Filiași–Târgu Jiu , useriștii preferă să atace, să denatureze și să blocheze. De ce? Pentru că, în logica lor politică, este mai convenabil să se opună unui proiect care poartă amprenta PSD, decât să recunoască faptul că, în final, cetățenii Gorjului ar avea de câștigat.

 

Într-o Românie normală, un proiect de asemenea amploare ar fi motiv de solidaritate. La noi, devine prilej de ceartă. USR și-a pierdut credibilitatea tocmai prin faptele proprii, prin refuzul de a colabora, prin blocajele constante și prin diferența uriașă dintre ceea ce PREDICĂ și ceea ce PRACTICĂ!

 

 

Vizualizări: 621

Alte articole din Ultima oră:

Citește și: