Actualitate
Comasări în școli, scandal în educație. Cine pierde? Elevul

În timp ce Inspectoratul Școlar Județean Gorj lucrează intens la scenariile de comasare a unităților de învățământ, sindicaliștii trag un semnal de alarmă: măsurile anunțate la nivel central riscă să lovească direct în calitatea educației.
„Nu avem nicio metodologie clară, totul e în aer!”, spune tranșant Constantin Huică, liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ Gorj. Acesta acuză lipsa de transparență și avertizează că planurile de comasare, creșterea numărului de elevi în clase și posibila mărire a normei didactice nu fac decât să agraveze problemele din sistem.
„Una e să lucrezi cu 12-15 copii, într-un sat izolat, și alta e să ai clase aglomerate, cu elevi obosiți, aduși de la zeci de kilometri la școala de centru”, explică Huică. Potrivit lui, Inspectoratul analizează deja „oportunitățile” de reorganizare, fără ca profesorii sau părinții să fie consultați.
Sindicaliștii cer Ministerului Educației să renunțe sau măcar să amâne aplicarea măsurilor cu un an. „Vrem timp să ne organizăm, să nu luăm decizii grăbite pe spatele copiilor. Pentru că, în final, elevul e cel care pierde”, a conchis liderul FSLI Gorj.
Planurile de comasare vin pe fondul unei politici naționale de eficientizare a rețelei școlare, însă fără o strategie clară, efectele ar putea fi devastatoare pentru comunitățile mici și pentru actul educațional în ansamblu.
Vizualizări: 914