Actualitate

A fost atribuit contractul pentru cel mai lung tronson de "Drum expres" din România

Atribuirea, într-un singur contract, a celui mai lung tronson de drum expres de până acum Focșani–Brăila, în lungime de 73,5 kilometri, este o premieră în România. Valoarea contractului se ridică la 4,29 miliarde de lei fără TVA, adică aproximativ 5,1 miliarde cu tot cu TVA.

 

Este o lucrare de dimensiuni considerabile, care va lega Autostrada A7 (Moldova) de Podul peste Dunăre de la Brăila și mai departe de Dobrogea, prin Drumul Expres Brăila–Galați.

 

În ciuda cifrelor spectaculoase, rămân întrebări legate de fezabilitate, termene și modul în care această investiție se va corela cu alte proiecte aflate în execuție.

 

Contractul a fost atribuit de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) către asocierea: SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company. Toate aceste firme sunt active în lucrările de infrastructură majore din România, iar grupul UMB (Spedition UMB și Tehnostrade) este considerat cel mai performant antreprenor local din domeniu, cu o reputație de execuție rapidă.

Detalii tehnice ale contractului

Lungime drum: 73,5 km

Durata contractului: 42 luni

6 luni proiectare

36 luni execuție

Valoare contract: 4,29 miliarde lei (fără TVA)

Traseul va include:

57 de poduri și viaducte

6 noduri rutiere (inclusiv legături cu A7 și Podul de la Brăila)

2 parcări de scurtă durată

1 spațiu de servicii (benzinărie + alimentație publică)

Acest tronson are potențialul de a fluidiza traficul dinspre Moldova către sud-estul țării, în special în sezonul estival sau în perioadele de vârf de trafic pentru transportatori. În lipsa acestui drum, șoferii din zona Moldovei trebuie să traverseze municipii aglomerate sau să ocolească zeci de kilometri pentru a ajunge în Dobrogea.

Deși contractul a fost semnat, execuția efectivă este condiționată de câteva aspecte:

Finalizarea rapidă a proiectului tehnic (termen: martie 2026)

Obținerea avizelor și autorizațiilor într-un termen realist

Evitarea blocajelor în exproprieri, arheologie sau relocări de utilități

Coordonarea cu lucrările în desfășurare pe A7 și alte drumuri expres din estul țării

Un alt aspect important este coerența între proiecte: dacă A7 nu este finalizată integral sau dacă Drumul Expres Brăila–Galați întârzie, utilitatea acestui tronson ar putea fi diminuată.

Dacă termenele sunt respectate, lucrările ar putea începe în vara lui 2026, iar finalizarea ar fi posibilă în 2029. Este un orizont rezonabil, dar care poate fi afectat de factori externi (inflație, disponibilitate de forță de muncă, probleme juridice).

 

 

Vizualizări: 385

Alte articole din Actualitate:

Citește și: