Actualitate
Antifrauda se mută în județe: Serviciile județene devin operaționale de la 1 iulie 2025

După ani de amânări și organizare exclusiv regională, Antifrauda face un pas important: inspectorii antifraudă au fost repartizați pe posturi în noile servicii județene, care urmează să devină operaționale începând cu 1 iulie 2025.
Toți angajații implicați au primit deja posturi vacante, astfel că nu mai este nevoie de concursuri de departajare, chiar dacă mai multe persoane au optat pentru aceeași poziție. Aceste concursuri erau planificate pentru 21 mai, dar nu mai sunt necesare.
În prezent, Antifrauda funcționează cu doar 8 structuri regionale, fără reprezentare la nivel județean. Din 1 iulie, acest lucru se va schimba: noile servicii județene vor prelua atribuții operaționale, în timp ce regionalele vor avea un rol de coordonare și suport strategic.
Reorganizarea nu presupune o extindere a numărului total de angajați. Direcțiile existente în cadrul structurilor regionale se transformă în servicii județene, fiecare cu o singură funcție de conducere.
Cele mai multe județe vor avea un singur serviciu județean.
Județele cu activitate economică intensă, precum Cluj și Timiș, vor avea câte două servicii.
În zona București–Ilfov, actualele direcții vor fi reorganizate în servicii separate.
Antifrauda a fost înființată la finalul lui 2013, înlocuind Garda Financiară. Spre deosebire de aceasta, noua structură nu a avut până acum prezență județeană. Reorganizarea aduce, astfel, o revenire la o acoperire teritorială mai detaliată, asemănătoare cu modelul ANAF, care funcționează și la nivel județean, nu doar regional.
Vizualizări: 659